آیا گربه ها مقصرند ؟

بنام خدا

روزنامه ها نوشتند و برخی تیتر زدند : "تخلف دو میلیارد دلاری صرافی ها" - البته بنده نمی گویم - هیچ صراف متخلفی وجود ندارد - آنها هم انسان هستند و اگر جایز الخطا نباشند - ممکن الخطا هستند - ولی سوال این است که چرا باید بستر خطا را فراهم کرد ؟ - چرا باید امکانی به وجود آورد که بیمار دلان به طمع بیافتند ؟ - اینکه خداوندبه خانم ها سفارش می کند که "با نا محرمان حتی نرم سخن نگوئید - نکند که دلهای بیمار به شما طمع کنند " یا اینکه فقها گفته اند : "درب خانه یا دکانی که فقل بر آن نباشد- اگر دزد به آن دستبرد بزند - نباید حد بر او جاری شود " به همین خاطر است .

در واقع می فرمایند : که گوشت را از دسترس گربه دور نگه دارید - زیرا همه گربه ها پارسا نیستند - برخی از آنها هم وقتی گوشت را در دسترس دیدند ممکن است- خدا و قیامت را فراموش کنند .

مورد دیگری هم که خیلی سر و صدا کرد - مسئله کشف دو تن سکه از یک معامله گر بود - خوب اگر شخصی با پول خودش -رفته از بازار سکه خریده - آیا جرمی مرتکب شده ؟ البته لابد خیلی پولدار بوده - شاید هم پول دوست و سود جو و زیاده خواه  ولی به نظرم جرمی مرتکب نشده - مگر اینکه گفته می شد : این شخص به خاطر فرار مالیاتی دستگیر شده - یا بخاطر ضرب سکه غیر بانکی تحت تعقیب قرار گرفته یا به جرم دادن چک بی محل بابت سکه ها بازداشت شده - یا مثلا چون موقع حمل سکه ها کرایه وانت را نداده - مجرم و خاطی شناخته شده - ولی اینکه صرفا به جرم اینکه در یک کشور با اقتصاد آزاد کسی را برای خرید دویست و پنجاه هزار سکه دستگیر کنند - امری غیر معمول به حساب می آید -

چون جائی ندیدم و نشنیدم که خرید و فروش سکه ممنوعیت و محدودیت داشته باشد -

حیرت انگیز است که گاهی از کار های بسیار قبیح و خلاف قانون و شرع و اخلاق و عرف که در گوشه و کنار صورت می گیرد چشم پوشی می شود - ولی نمی دانم برای کم رنگ کردن چه خبر هائی - این تیتر های دهان پر کن - و چشم خیره کن را در صفحات روزنامه ها و سایت ها و رادیو های داخلی و خارجی - می بینیم و می شنویم .

انتخابات کانون صرافان

بنام خداوند 

انتخابات کانون صرافان امروز برگزار شد. جلسه آبرومندانه ای بود.

به این مناسبت پیام ذیل را به رای نیاورندگان و رای آورندگان فرستادم:


همکاران محترم ، دوستانی که کاندیدای عضویت در شورای عالی کانون صرافان و یا هئیت عالی نظارت بوده اید، و موفق به کسب آرای کافی نشده اید.                                                                                                                                                                  با سلام بدینوسیله تشکر خود را از جناب عالی بخاطرشرکت در این رقابت

انتخاباتی به شما تقدیم میکنم- اینکه تعداد آرائی را که شما توانستید از

همکاران بگیرید کمتر از برخی دیگراز دوستان بوده-هیچگاه از ارزش های

والای شما نمی کاهد جنابعالی همین که با شجاعت در این عرصه حضوریافتید

وهمین که رقابت را با رفاقت همراه کردید و همین که حاضر شدید با سرمایه

گذاری با وقت و مال و از همه مهمتر آبروی خود باعث قوت و قدرت کانون

صرافان و اعتبار وپرستی‍‍‍ژ صرافان ودر نهایت اعتلای اقتصاد کشورمان شوید

جای تقدیر و امتنان دارد.

امید دارم شما در همه مراحل زندگی موفق باشید و شورای عالی کانون صرافان را هم از نظرات و

و انتقادات خود بی نصیب نگذارید.

فردا روزی دیگر آغاز می شود و خوشحال باشید که با اینکه داوطلب گرفتن بار مسئولیت بر دوش بودید، از زحمات آن آسوده و انشاالله برای نیت خیرتان ماجور هستید.

همچنین به حائزین اکثریت تبریک می گویم و یادآوری می کنم که شما هم از فردا  در محضر خداوند و افکار عمومی صرافان  رصد می شوید و کار های خوب و بد تان در حافظه تاریخی کانون صرافان برای همیشه ثبت خواهد شد. 

امیدوارم همان طور که وعده داده بودید ، شفافیت را در برنامه تان لحاظ نموده و در برطرف نمودن مشکلات همکاران مخصوصا،  ضعفا ی صنف کوشش نمائید. 

 خداوند را می خوانیم که درهای رحمتش را به روی ما بگشاید، دست نوازشش را از سر این امت بر ندارد و به ما توفیق مجاهدت با نفس و شفقت بر خلق عنایت بفرماید.

و ما را هدایت فرماید و از حقد و حسد شقاوت‌ها  حفظ بفرماید