برگزار کننده گان توضیح دهند -

بنام خدا

روز جمعه 25 تیر مجمع کانون قرار بود برگزار شود که به هیچ حد نصابی نرسید - نه به حد نصاب حدود 700 نفر صراف که عضویت کانون را داشته اند و نه حتی به حد نصاب حدود 400 صرافی که در تارنمای بانک مرکزی حضور دارند -بر اساس برخی از اخباری که از گوشه و کنار می رسد چیزی بیش از بیست ملیون تومان هزینه برگزاری آن جلسه شده که باید تجدید شود - طبق شنیده ها جلسه بعدی را برای روز پنج شنبه هفتم مرداد ساعت 9 صبح در نظر گرفته اند - دستور جلسه هم لابد همان قبلی است - من راجع به 4 بند اول آن فعلا سخنی نمی گویم و آن را به زمان دیگری وامی گذارم - ولی راجع به بند 5 که به طور مبهمی گویا خبر از برگزاری انتخابی جایگزین بقول آقایان برای برخی از اعضا می دهد - ولی معلوم نمی کنند که آن عضو یا اعضائی که می خواهند برایش جایگزین انتخاب کنند - ( یا تعین کنند و از مجمع تائید بگیرند ) چه شده اند ؟ - آیا از دنیا رفته اند ؟ آیا مفقود شده اند ؟ فرار کرده اند ؟ استعفا داده اند ؟ و یا به قول آقایان برکنار شده اند ؟ و اگر برکنار شده چه نهادی این کار را انجام داده ؟ و دلایل آن به طور شفاف چه بوده ؟ و آیا برای رسمیت بخشیدن به این برکناری آیا رای گیری از اعضای مجمع لازم است یا خیر ؟ بنده از آقایان برگزار کننده مجمع تقاضا دارم به طور واضح و شفاف به این سوالات پاسخ دهند تا جامعه صراف  بتواند - راحت تر تصمیم خود را راجع به کانون و شورای آن و شرکت یا عدم شرکت در جلسه مجمع اتخاذ نماید .

در پایان وظیفه خود می دانم دعا کنم.

 خداوند را می خوانیم که درهای رحمتش را به روی ما بگشاید، دست نوازشش را از سر این امت بر ندارد و به ما توفیق مجاهدت با نفس و شفقت بر خلق عنایت بفرماید.

تبریک عید سعید فطر و گزارش به موکلین

بنام خدا

سلام - سلام و تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان برای همگی همکاران و دوستان عزیزم - ماه مبارک در شرایطی به پایان می رسد که در آن بیشتر ما سرگرم مسائلی غیرمادی بوده ایم و طبعا از تحلیل مسائل این جهانی دور مانده بودیم .

ولی در طول یکی - دو ماه اخیر در کانون صرافان اتفاقاتی رخ داد که حقیر خود را موظف می دانم که حداقل فعلا اجمالا و اگر لازم بود بعد ها نفصیلا به آن بپردازم و اذهان همکاران را نسبت به آن روشن کنم.

چنانکه همکاران می دانند حدود 10 ماه قبل شورای جدید کانون با رای همکاران انتخاب و اداره کانون را بدست گرفت و بنده هم به عنوان یکی از اعضای شورا انتخاب و با شش بزرگوار دیگر مشغول انجام وظیفه گردیدم -که البته متاسفانه خیلی زود متوجه شدم که ایده ها - آرا و افکارم در بیشتر موارد با آن بندگان خدا متفاوت و گاهی متناقض است و شاید هم عیب از من بود و حق با سایرین - مثلا من طرفدار شفافیت بودم و حضور جمعی از همکاران به عنوان ناظر در جلسات شورا - و یا اعتقاد داشتم و دارم که با انتشار نشریه ای بنام کانون می توان قسمت مهمی از هزینه های کانون را از طریق چاپ تبلیغات در آن تامین نمود - مثلا جواب ندادن به نامه های رسیده به کانون را خلاف مقررات و خلاف ادب و عملی غیر حرفه ای می دیدم - غیبت کردن های فراوان را که برا برخی از اعضا در ظرف 10 ما به بیش از 15 جلسه رسیده را خلاف می دیدم - رعایت نکردن آئین نامه ها را بر نمی تافتم - خوب نظر محترم است نظرم را می گفتم ولی دموکراسی می گوید : یک رای و حتی گاهی دو رای در مقابل پنج یا شش رای کارساز نیست - خوب برخی از آقایان نظرشان این است که کانون باید بازوی پر توان بانک مرکزی باشد ولی بنده عرض می کردم : آخر بانک مرکزی ده ها و شاید صد ها کارمند بسیار توانا تر و با سواد تر از ما دارد - چه احتیاجی به ما دارد که بازوی او باشیم - بلکه ما باید به گونه ای اقدام کنیم که بانک مرکزی پشتیبان ما باشد و باید زبان گویای صرافان مظلومی باشیم که با توکل به خداوند ما را به عنوان نماینده خود انتخاب کرده اند که از حقوق آنها محافظت کنیم -

به هر حال متاسفانه من نتوانستم افکارم را درست برای سایر اعضا تبیین کنم -نتوانستم ایده های خود را به طرزی بیان کنم که آقایان آنرا درک کنند - نه با زبان نرم - نه با زبان تند - با سخن طنز و نه با بیان جد - نه با عتاب و نه با خواهش - نشد - ( که من به خویش نمودم صد اهتمام و نشد )

عاقبت - من خسته نشدم - ولی ظاهرا آقایان از دست من خسته شدند - در آغاز با نوشتن چندین نامه به هیئت عالی نظارت به شکوه و شکایت از من پرداختند ( متن نامه ها را من هنوز ندیده ام و از محتوای آن بی خبرم - هر چند طی نامه هائی درخواست دیدن آن را نموده ام ولی فعلا لابد صلاح نیست نامه ای را که راجع به من است - خودم ببینم) - و بعد هم جلسه ای که بیشتر شبیه استیضاح بود (شرح کامل آن جلسه را هم نوشته ام که شاید بعدا منتشر کنم ) با حضور هیئت عالی نظارت تشکیل دادند - و در نهایت در روز یکشنبه 30 خرداد با تحویل یک نامه جند سطری به امضای رئیس شورا و دبیر کل - به قول خودشان برکناری بنده از عضویت شورای عالی را اعلام داشتند ( حالا آیا این کارشان چقدر قانونی هست یا نیست باید کارشناسان نظر دهند )

البته ظاهرا اداره محترم ثبت رسمیت یافتن این برکناری را منوط به تصمیم مجمع دانسته که آقایان هم در بند 5 دستور جلسه مجمع که در تاریخ دوشنبه 14 تیر در روزنامه دنیای اقتصاد چاپ شده بود به آن اشاره کرده اند .

لذا در اینجا صریحا اعلام می دارم که بنده نه خسته شده ام و نه استعفا داده ام و نه هیچ کار غیر قانونی انجام داده ام و در حال حاضر هم آمادگی خود را برای انجام وظیفه ای که برای آن انتخاب شده ام دارم و تصور می کنم قانونا نه حق عزل بنده را دارند و نه کس دیگری را می توانند به جای بنده انتخاب کنند - مگر اینکه اکثریت اعضای مجمع عمومی صرافان این تصمیم را بگیرند .

امیدوارم آنچه خیر است برای همه ما پیش بیاید - حقیر فقط خواستم همکاران فعلا اجمالا در جریان وقوع جریانات باشند - اگر صلاح بود بعدا مفصل تر راجع به اتفاقات این ده ماهه سخن خواهیم گفت .

ارادتمند -------------- اصغر سمیعی

متن نامه برکناری  را هم برای تنویر اذهان در ذیل می آورم :